Fóti-Péter.hu


Publikációk

Megjelent irások + fordítások
belsö link
külsö link
Thomas Gordon könyvei szülőknek és tanároknak– Uj pedagógiai szemle – 1992/1 85-90. o.
 
 
 
Thomas Gordon viselkedési ablaka és A.S. Neill summerhilli iskolai demokratikus önkormányzata – Tani-tani 2004/1-2 szám 91-100.old
 
 
Summerhill és A.S. Neill - Kossuth Rádió: Iskolapélda 2005 január
 
 
Summerhillröl magyarul – Tani-tani 2004/2005 4. szám 75-87.old
 pdf
 
   
Tanítás és tanulás – Tani-tani 2005/2006 3.szám 28-37.old
 
 
Mivel is foglalkozom mostanában – A válasz egyszerű: John Holttal – Tani-tani 2005/2006 3 szám 65-66.old
 
html 
 
 
Alternatív iskolák Ausztriában – Interjú Momo Kreuzcal az osztrák alternatív iskolaszövetség, a Netzwerk ügyvivőjével – Tani-tani 2005-2006 3 szám 82-87.old
 
 
 
Roxfort vagy Summerhill –„Másmilyen iskolák” -–Fordulópont, 2006/3. 15-42.old.
 pdf
 
 
 
Amit az iskolában elfelejtünk (John Holt portréja) - Tani-tani 2006/2007 39. szám 23-39.old.
 
 
 
Az osztályzás és a bürokratikus iskola Tani-tani 2007/2 4-9.old.
 
 
 
Knausz Imre: Válasz Fóti Péternek "Az osztályzás és a bürokratikus iskola" c. cikkére
 
 
 
Szelekció, szegregáció, osztályzás, oktatási csekk (Viszontválasz Knausz Imre hozzászólására Tani-tani 2007/4)
 
 
 
A szegények Summerhillje (Bevezető Goerge Dennison „A gyerekek élete” c. könyve első fejezetének fordításához) Tani-tani 2007/2 11-19.old. (+ fordítás) ill. 2007/3 4-11.old.
 
 
 
Egy radikális iskolareform körvonalai Tani-tani 2007/4.
 
 
 
Vajda Zsuzsanna: Felszámolandó- e a tankötelezettség? (Válasz Fóti Péter “Egy radikális iskolareform körvonalai” című írására) Tani-tani 2007/4. 20-26.old
 
 
 
B. Marton Frigyes:  Válasz a „modern nemzetállam nemzetőrének” (Válasz Vajda Zsuzsanna: Felszámolandó- e a tankötelezettség? cikkére) (A Tani-Tani elutasitotta a cikk megjelentetését)
 pdf
 
 
 
Miért van szükség radikális iskolareformra? (Viszontválasz Vajda Zsuzsa hozzászólására) - Tani-Tani 2008/1. 4-8.old.
 pdf
 
 
 
A hiányzó láncszem: Közvetlen demokrácia és autonómia az angliai Summerhill iskolában - Tani-Tani 2008/2 3-19-old.
 
 
 "A legyek ura” vagy Summerhill (William Golding és Alexander Sutherland Neill elmaradt vitája) A tanulmányt a "Nagyvilág" folyóirat elfogadta, majd 9 hónap mulva visszautasitotta - jelenleg megjelenés alatt SAXUM kiadó 2009.
 
 
 
 Erőszakos könyvek, erőszakos gyerekek? (A.S. Neill két gyerekkönyvéről) (Iskolakultura 2009 5-6.szám)
 
html   
 
Some Thoughts on Freedom in Learning: An Interview with Ron Miller / megjelenes alatt - Holistic, Transformative And Democratic Education: The Future Of Education / Icfai University Press - India 2009
 
 
 
Hogyan neveljük a gyerekeket?(Van-e alternatívája a mai centralizált, bürokratikus iskolarendszernek?) megjelenés alatt - Élet és irodalom
 
 
 
ÚTMUTATÓ REBELLIS TANÁROKNAK - GYEREKEKNEK ÉS SZÜLŐKNEK (isbn: 9789632480633) Saxum kiadó 2009 április
 

Fóti Péter – Makkos Anikó: Párbeszéd a gyerekirodalomról, Summerhillröl, a demokratikus iskolákról. http://www.osztalyfonok.hu

Gyerekek és papagájok (Önállóság és önállótlanság a gyerekkorban) Tani-tani - 2009/3 60-73.old.
 
 
Cigányok és négerek az iskolában (James Herndon „The way it spoused to be" A hogyan a dolgoknak lenni kellene - könyvismertetés - Iskolakultúra 2009 november 146-150.old
 
 
 
Az iskolai demokrácia alternatívái( A magyar iskola és az un. demokratikus iskolák tapasztalatainak összehasonlítása) (cikk megjelenik a Gyerek, Család, Ifjúság c. lap 2009/6 számában)
 
 
"A tanítás nem okoz tanulást" - Virágh Szabolcs interjúja Fóti Péterrel - Élet és Irodalom
LIII. évfolyam 48. szám 2009 november 27.
 
 
 
 
Elöadás+beszélgetés
belsö link
külsö link
Közvetlen demokrácia és autonómia az angliai Summerhill iskolában Dunakeszi, 2007 november 21.
 
 
Beszélgetés a Pedagógiai Alternativákért Diákmozgalom (PAD) szervezésében az iskolai agresszióról Budapest, 2008 november 15.
 
 
 

kapcsolatfelvétel: peter.foti@runbox.com

Péter Fóti ©2007.
Látogatók száma 2008 május 15. óta:
Egy kis látogató statisztika