Thomas Gordonról, annyi év után…
Bevezető Valamikor, még kimondani is rettenetes, több mint 20 évvel ezelőtt, akkori munkahelyi főnököm Mihály Ottó kiküldetésben volt, és én a szobájában kutattam, nem mint
Bevezető Valamikor, még kimondani is rettenetes, több mint 20 évvel ezelőtt, akkori munkahelyi főnököm Mihály Ottó kiküldetésben volt, és én a szobájában kutattam, nem mint
Bevezető Hogyan vonjuk be a tanulókat az osztályban a tanulás-tanítás tervezésébe? Hogyan legyenek aktív tagjai már az előkészületeknek is? Számos tanár el sem tudja képzelni,
Miért hallgatunk el? Társadalmunk, ellentmondásos viszonyban van abban a kérdésben, hogy ki mikor és mibe szólhat bele. Egyfelől demokráciának nevezzük magunkat, mert minden állampolgárnak joga
Bevezetés Az oktatási rendszerben különféle áramlatok érvényesülnek. Így volt ez 1964-ben is, amikor az Egyesült Államokban az 1960-as évek elején új szelek (is) fújdogáltak. Egyrészt
Elvek Ez azt jelenti, hogy a közösség képes maga megoldani belső konfliktusait – demokratikus módon, azaz anélkül, hogy saját tagjai közül egyeseket elnyomna. Ugyanennek a
Cigányok és négerek az iskolában [1] Bevezető Újraolvastam James Herndon első könyvét, melynek címe: „The way it spoused to be”, a mű 1967-ben jelent meg,
Bevezető Mi felnőttek hajlunk arra, hogy a jó embert a szerint határozzuk meg, amilyennek magunkat képzeljük. Bár bizonyosan vannak kivételek, de az emberek nagy többsége
Jobb tanulási eredményeket nem attól várhatunk,hogy a tanárok jobb instrukciókat adnak, hanem attól,ha a tanulóknak több lehetőségük lesz alkotni. Seymour Papert Miért tesznek fel a
„Nem akarok a történelembe, mint egy nagy pedagógus bevonulni, mert az nem vagyok. Ha rám egyáltalán emlékezni fognak, akkor az azért lesz – remélem –
1. A summerhilli közvetlen demokrácia elvei Amíg Thomas Gordon könyvei nagyrészt megjelentek magyarul[1], addig a skót származású Alexander Sutherland Neill neve szinte ismeretlen Magyarországon.[2] Ezzel
„Segítséget szeretnék adni mindenkinek aki egy együttműködő, gyerekek leszakadását meggátló osztálylégkört szeretne létrehozni, ahol mindenki önállóan tud dolgozni.”