Kérdések és válaszok a demokratikus oktatásról

Kérdések a demokratikus oktatásról

1. Ön személy szerint, miért tartja fontosnak, hogy a gyermekeket már iskolás, kiskortól a demokratikus elvek szerint neveljék, oktassák?

2. Mely elveket, készségeket gondolja mindenképp fontosnak az oktatási, nevelési tevékenységei során?

3. Hogyan építik be a demokratikus nevelés elveit a tanóráikba, illetve az órákon kívüli tevékenységeikbe, iskolai életbe? Milyen gyakorlatokat alkalmaznak? (pl: iskolagyűlések az iskolában, ha vannak; osztályfőnöki órák; osztályon belüli konfliktusok kezelésekor…stb)

4. Mennyire tartja alkalmazhatónak a NAT által összeállított állampolgárságról, demokratikus nevelésről szóló tervezetet, nevelési célt? Esetleg kiegészítené-e valamivel? Ha igen, kérem fejtse ki.

5. Ön szerint, milyen előnyei és hátrányai lehetnek ennek a nevelési elvnek?

6. Melyek azok a személyek vagy szakirodalmak amelyek nagy hatással voltak az Ön pedagógiai munkájára? Milyen plusz ismeretekkel járultak hozzá az eddigi tapasztalataihoz, tudásához?

7. Kérem ossza meg eddigi tapasztalatait, (felmerülő nehézségeit, ha voltak ilyenek) a demokratikus neveléssel kapcsolatban.

A válaszok

Kapcsolódó bejegyzések:

(Visited 47 times, 1 visits today)

Megosztás:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

További bejegyzések:

útinapló

Falko Peschel: Az útinapló tanításról

(részlet a http://www.tani-tani.info/a_tanulas_demokratizalasa c. cikkből) Kiutak a tanítás-tanulásban Mindezeket a módszereket, amiket eddig leírtam, a nyitott tanítás 0. fokozatának nevezem. A nyitott tanítás 5 dimenziója közül ezek

parasztlázadás

David Gribble: Mit tanulnak a gyerekek

A lehetetlen feladat A gyerekek az iskolák segítsége nélkül tanulnak meg járni és beszélni. Aztán lelkesen érkeznek az iskolába, hogy még többet tanuljanak, és sajnos

Kapcsolat

Ha érdekeltek a honlapon megjelent eddigi írások, fordítások és szeretnél értesítést kapni ha valami újonnan került ki, akkor itt kérhetsz értesítést!