John Holt: Ki tanít kit az iskolában?
Bevezető Évek óta sikertelenül próbálkozom, hogy John Holt első könyvét a How Children Fail-t újra kiadják magyarul. Pontosabban szólva, hogy a teljes könyv megjelenjen. Az
Bevezető Évek óta sikertelenül próbálkozom, hogy John Holt első könyvét a How Children Fail-t újra kiadják magyarul. Pontosabban szólva, hogy a teljes könyv megjelenjen. Az
Thomas Gordon módszeréröl röviden Thomas Gordont lenyűgözte a felnőttek és a gyerekek közötti kommunikáció. Gyermeknevelési helyzetekben vagy egy osztályteremben mit mondanak a felnőttek a gyerekeknek?
A tanuló új szerepe A tanuló szempontjából az iskolai idő kezdetén így néz ki a szituáció: úgy érzik hogy mint emberek lesznek megszólítva. […] Követik
Én, te, mi – egy tanulás és munkamódszer Peter Gallin matematika-didaktikus és Urs Ruf német-didaktikus az 1990-es évektöl kezdve számos publikációban mutatta be a német
A feladat Egy 44 m hosszú és 30 méter széles téglalap alakú terület köré egy 3 m széles utat kell csinálni. Mekkora felületet foglal el
Milyen a jó gyűlés? Az alábbiakban összefoglalom, amit érdemes tudni arról, hogy miképpen tartsunk jó gyűléseket egy iskolai osztályban, vagy akár egy egész iskolában. Először
1. fejezet: Mese két vízióról I. Mi történik itt? Vegyünk egy tanulót – egy elemi iskolás gyereket, vagy egy felnőttet egy felsőbb iskolában. Hetek kemény munkája után
Az utóbbi időben egyre inkább próbáltam a diákjaimat rávenni arra, hogy tegyék magukévá ezt a hozzáállást a majdani munkájuk során. „Bevezetés az Oktatásba” című kurzust
Bevezető Miközben nap nap után új dolgokat tanulunk, nem gondolunk utána annak, mit is teszünk. Nem gondolunk utána annak, hogy hogyan is kezdődött ez a
Bevezető A magyar oktatási rendszerben megmozdult valami. Sokan közülünk, akik már régóta látták a problémákat, nagy örömmel vették ezt a kezdeményezést, amit a miskolci Herman